DSO verlagen?

Days Sales Outstanding. Hoe lang staan de facturen gemiddeld open en wat kun je hier als bedrijf zelf aan doen om dit terug te dringen?

Als je een betaaltermijn van 30 dagen hanteert,  zullen de meeste bedrijven de factuur na 30 dagen in de bank zetten, vaak afhankelijk van de werkdag van de administratieve medewerker en rond de 35 dagen als betaald staan.  Maar wat als de debiteur niet heeft betaald, wat doe je dan?

Er zijn bedrijven die doen niets.  Waarschijnlijk is de cash-flow zo goed dat ze het kunnen dragen.  Pas na een half jaar komen ze erachter dat een factuur niet voldaan is en sturen dan nog een herinnering.
Andere bedrijven zijn parttime actief.  Als de administratieve medewerker eind van de dag een verloren uurtje heeft wordt er gekeken op de openstaande postenlijst. Voordat deze helemaal doorgespit is, is de werkdag voorbij.
Grote kans dat deze bedrijven een hoge DSO hebben tussen de 60-90 dagen of zelfs nog hoger.

Veel ondernemers onderschatten wat voor gevaar ze lopen als hun DSO zo hoog is. Je bedrijf kan behoorlijk in de financiële problemen komen en wellicht zelfs failliet gaan. Regelmatig lees je bij faillissementen dat de ondernemer geen idee had van cijfers en de administratie niet goed was bijgewerkt.

En dat wil je toch allemaal voorkomen. Actief debiteurenbeheer leidt tot een lagere DSO. Zo zijn er diverse online oplossingen die je kunnen helpen om grip te krijgen op je facturen. Immers, omzet is pas behaald als de facturen zijn betaald!

Wil jij eenvoudig starten met online debiteurenbeheer? CompactOnline debiteurenbeheer is een investering  v.a. € 30 per maand.

Online Debiteurenbeheer bespaart tijd en geld. Binnen 5 minuten na de koppeling met het boekhoudprogramma zijn de brief- en belacties zichtbaar in het dashboard. Hierdoor weet de verantwoordelijke medewerker gelijk hoeveel tijd die dag nodig is voor het debiteurenbeheer. Geen onnodige lijstjes meer bijhouden. Alles in één oogopslag zichtbaar. En dit bespaart niet alleen tijd, maar ook geld. 90% Van de klanten betaald sneller als zij hier met regelmaat op worden gewezen. Het aanmaningstraject is naar eigen wens in te richten.

Debiteurenbeheer was nog nooit zo eenvoudig en fijn om te doen. Met CompactOnline Debiteurenbeheer kan uw medewerker efficiënter haar/zijn tijd indelen. In CompactOnline Debiteurenbeheer staan de bel- en briefacties klaar in de agenda. Er zijn geen lijstjes of overzichten meer nodig.

Door de klant- en factuurgegevens te importeren, na het boeken van de bank, vanuit uw eigen boekhoudprogramma, kunt u binnen 5 minuten in de agenda het aantal brief- en belacties van de dag zien. Naast de agenda is er een ouderdomsanalyse, openstaande postenlijst en is zelfs het aanmaningstraject naar eigen wens in te richten.

Na uw aanmelding nemen wij contact met u op om het aanmaningstraject en uw huidige manier van debiteurenbeheer door te nemen. Op basis hiervan kunnen wij samen met u CompactOnline gaan inrichten en de koppeling met uw boekhoudprogramma realiseren. De implementatie heeft ongeveer een doorlooptijd van 2-4 weken.

Heeft u de noodzaak van debiteurenbeheer software bij uw bedrijf al geconstateerd. Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar klantenservice@compactonline.nl  of via het contactformulier op onze website.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top