fbpx

FAQ

Veelgestelde vragen

Met veel zorg hebben we onze pagina’s ingericht met de meest actuele informatie. Natuurlijk kan het zijn dat u nog vragen heeft die niet beantwoord zijn. Op deze pagina vindt u een opsomming van veelgestelde vragen. Mocht het zo zijn dat het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, neem dan gerust contact met ons op.

Algemeen CompactOnline

Met CompactOnline krijg je grip op je facturen. Wij helpen je in een paar stappen een professionele factuur te mailen naar je klant. Wij zorgen met ons debiteurenbeheer dat jouw klant deze zo snel mogelijk gaat betalen. Bijvoorbeeld met de iDEAL link die wij meesturen in de mail. Onze applicatie is overzichtelijk, heel gebruiksvriendelijk en overbodige functies die via een boekhoudprogramma gedaan kunnen worden hebben wij weggelaten. Samen met ons krijg je grip op je facturen, je cashflow en je liquiditeit.

Het is heel eenvoudig om je vrienden ook op de hoogte te brengen dat jij blij wordt van het werken met onze software.

  1. Log in op MijnAccount
  2. Klik op Refer a Friend
  3. Deel jouw unieke verwijzingslink via Facebook, Twitter, Whatsapp, Linkedin of E-mail.

De persoonlijke uitnodigingslink die je naar je  vriend stuurt vervalt na 30 dagen nadat je deze hebt gedeeld. Refer a friend en ontvang beide 10% korting! Heb je nog geen MijnAccount, registreer je dan hier.

Ja en Nee. Wij bieden een gratis 30 dagen proefaccount aan, behalve voor de pakketten met de API koppeling. Wij geven hiervoor gratis online demo’s met uitgebreid uitleg over de mogelijkheden van ons pakket in jouw situatie. Het 30 dagen proefaccount en demo zijn eenvoudig aan te vragen via het contactformulier.

Misschien is het niet goed om deze doelgroepen zo specifiek te benoemen op onze website. Maar dat hebben wij gedaan om gelijk herkenbaarheid op te roepen bij u als  ondernemer. De Starter en ZZPers zijn gebruikers die CompactOnline als los product gebruiken. Hierbij bedoelen wij zonder boekhoudpakket. Betalingen worden handmatig door jezelf afgevinkt. De Starter krijgt hierbij het 1jaar 50% starterskorting op het ZZP pakket. MKB bedrijven gebruiken CompactOnline naast, met API koppeling, hun eigen boekhoudpakket. Waarbij betalingen automatisch als voldaan worden geboekt.

Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Onze volledige privacy verklaring is hier te vinden.

Wij hebben een opzegtermijn van één maand voor einde afloop van je jaarabonnement. De abonnementen worden aangegaan voor minimaal 12 maanden en wordt ieder jaar automatisch stilzwijgend verlengd. Neem voor meer informatie contact met ons op.

CompactOnline ondersteunt Windows, MacOS, iOS en Android.

Nee, CompactOnline is browser-based en daardoor overal ter wereld beschikbaar. Nieuwsgierig? Probeer dan CompactOnline. CompactOnline werkt door het gebruikt van nieuwe moderne technieken het beste op:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Apple Safari
  • Mozilla Firefox

Er zijn enkele problemen bekend die zich voordoen op Internet Explorer 11 of lager.

CompactOnline werkt door het gebruikt van nieuwe moderne technieken het beste op:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Apple Safari
  • Mozilla Firefox

Er zijn enkele problemen bekend die zich voordoen op Internet Explorer 11 of lager.

Dit zijn veelal administratie-, boekhoud- of accountantskantoren. Maar ook creditmanagementbedrijven of incasso-organisaties. Ook reseller of affiliate worden? Bekijk dan hier de mogelijkheden.

Als reseller kun je onder white label onze diensten aanbieden bij je eigen klanten. Je krijgt een eigen reseller omgeving. Vanuit dit portaal kun je je eigen klanten beheren en de omgeving inrichten. Nadat je account is geactiveerd kunt je eenvoudig het juiste pakket voor je klant activeren, aanpassen of opzeggen. De abonnementen worden met inkoopkorting ingekocht.

Als affiliate partner wilt je net als de reseller onze diensten aanbieden bij je klanten. Het verschil met de reseller is dat je een eenmalige vergoeding ontvangt bij het doorverwijzen  van je klant als gebruiker van CompactOnline. En geen eigen portaal omgeving wilt.

Als jouw boekhoudpakket geen koppeling heeft met CompactOnline, neem dan contact met ons op dan gaan wij samen kijken naar de mogelijkheden om dit wel te kunnen.

Letterlijk betekend API Application Programming Interface en is niet meer weg te denken uit het bedrijven jargon die werken met digitale systemen. Het maken van een API-koppeling is een koppeling tussen verschillende software programma’s zodat deze met elkaar kunnen communiceren. Zo heeft CompactOnline ook een API-koppeling met verschillende boekhoudprogramma’s.

Maak je gebruik van CompactOnline en wil je ook koppelen met jouw boekhoudprogramma? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Btw-aangifte met CompactOnline

Letterlijk betekend BTW Belasting Toegevoegde Waarde. BTW ook wel omzetbelasting genoemd is de belasting over je omzet die wordt geheven bij de levering van een product of dienst. Voor veel producten of diensten is dit in Nederland 21% (BTW hoog), bij voedingsmiddelen 9% (BTW laag). Deze btw dien je af te dragen via de btw-aangifte.

Voorbelasting is de BTW die je als onderneming betaald bij het afnemen van een product of dienst. Deze btw is terug te vragen via de btw-aangifte.

De kleineondernemersregeling (KOR) is een vrijstelling voor de btw. Je kunt gebruik maken van de KOR als ondernemer wanneer je in Nederland bent gevestigd en niet meer dan € 20.000 omzet in 1 kalenderjaar maakt. Dit is heel eenvoudig in het dashboard van CompactOnline af te lezen. Dat betekend dat je geen BTW hoeft af te dragen, maar ook geen btw mag terug vragen. De KOR is er voor natuurlijke personen (eenmanszaken), combinaties van natuurlijke personen (bijvoorbeeld een vof) en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld stichtingen, verenigingen en bv’s). En is bedoeld om de administratieve rompslomp weg te nemen. Dat wil nog niet zeggen dat je niets moet doen. Overleg altijd met een boekhoudkantoor of dit voor jouw situatie geldt. Als je hier gebruik van wilt maken moet dit aangemeld worden bij de belastingdienst.

Met CompactOnline kun je geen BTW aangifte doen. CompactOnline is per definitie géén boekhoudpakket, maar een factuur beheer applicatie. Wij werken samen met boekhoudkantoren door het hele land die onze klanten ondersteunen met de BTW aangifte. Zij kunnen de btw-aangifte voor je verzorgen.

CompactOnline voldoet met haar software pakketten aan alle eisen van de Belastingdienst.

Debiteurenbeheer met CompactOnline

Debiteurenbeheer zijn alle activiteiten die uitgevoerd worden om ervoor te zorgen dat klanten hun openstaande facturen betalen. Veelal zijn dit brief- en belacties.

Het CompactOnline debiteurenbeheer pakket gebruik je naast je eigen boekhoudpakket. Zodra je boekhoudpakket gekoppeld is met CompactOnline worden de openstaande verkoopfacturen ingelezen in CompactOnline. En worden de automatisch de aanmaningacties voor de  verkoopfacturen klaargezet in het dashboard.  Je bepaalt zelf wanneer deze actie wordt uitgevoerd. Als de factuur is voldaan zullen er geen acties meer worden aangemaakt en is het traject voltooit.

Dat kan heel eenvoudig. Om de koppeling te activeren, moet je een aantal account gegevens van je boekhoudpakket in de applicatie invoeren, waarna wij de koppeling via ons portaal automatisch actief maken.

Wij kunnen koppelen met o.a. ExactOnline, SnelStart en Twinfield. Staat jouw pakket hier nog niet tussen. Geen probleem, neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Per factuur kun je eenvoudig een betalingsregeling vastleggen waarbij jezelf kiest voor het aantal termijnen en perioden. Is de regeling niet nagekomen dan valt de factuur automatisch terug in het aanmaningstraject.

Voor de pakketten met de API koppeling is geen gratis demo omgeving beschikbaar. Wij geven hiervoor gratis online demo’s met uitgebreid uitleg over de mogelijkheden van ons pakket in jouw situatie. Neem gerust contact met ons op, we plannen graag wat in.

Het aanmaningstraject staat standaard ingericht met brief- en belacties. (herinnering, bellen, aanmaning, bellen, ingebrekestelling, uit handen) Maar dit traject is eenvoudig naar eigen invulling aan te passen. Wij geven graag advies op maat.

Factureren met CompactOnline

Via de instellingen in de applicatie is er standaard keuze uit 3 templates, hierin kan eenvoudig je eigen bedrijfslogo worden geüpload. Wij bieden ook nog steeds de mogelijkheid voor het afdrukken op eigen briefpapier, hierbij worden de bedrijfsgegevens verborgen. Heb je zelf al een eigen template? Tegen meerprijs kun je deze door ons laten importeren.

Bij het maken van de eerste factuur stel je de periode in en het aantal keren. Na het opslaan van deze factuur worden automatisch de opvolgende facturen op de volgende aangemaakt en eventueel automatisch verstuurd.

Hiervoor zijn een paar mogelijkheden afhankelijk van je situatie. Als je altijd btw verlegd facturen maakt kun je dit bij de Instellingen van je bedrijfsgegevens als standaard aangeven. Een andere mogelijkheid is om hier een Artikel voor aan te maken en dit artikel met BTW verlegd in de factuur op te nemen. Mocht het incidenteel zijn, dan kan het ook bij het opmaken van de factuur in de artikelregel als BTW verlegd worden aangegeven.

Bij een API koppeling zal dit automatisch worden bijgewerkt door de synchronisatie met je boekhoudprogramma. Als je geen API koppeling hebt dan kun je dit per factuur eenvoudig handmatig markeren.

Wanneer de factuur aangemaakt is, en er bij de klant een mailadres is ingevuld, kun je de factuur eenvoudig mailen naar je klant. Mocht je nog op de oude manier een factuur willen *printen (of als pdf willen opslaan), dan kan dat ook nog gewoon.

*De factuur opent altijd eerst als pdf. Download de gratis versie van Acrobat Adobe Reader hier.

In CompactOnline kun je eenvoudig artikelen aanmaken, de prijs toevoegen en in de factuur opnemen. Je kunt geen voorraden bijhouden. Je kunt wel zien hoe vaak het artikel is verkocht.

Bestanden kunnen geëxporteerd worden via XLSX (Excel) en CSV.

Wij maken gebruik van de opensource OpenKvK i.p.v. de KvK. Hierbij worden de bedrijfsgegevens automatisch aangevuld bij het aanmaken van een nieuwe Klant. Doordat het een opensource is kunnen sommige wijzigingen/nieuwe gegevens iets later zijn doorgevoerd. Vergelijk daarom ook altijd de bedrijfsgegevens die je klant heeft doorgegeven.

Ja hoor, je kunt op elk moment instappen met CompactOnline. Dit hoeft niet persé aan het begin van het jaar te zijn. NB Bij Facturatie passen wij het eerstvolgende factuurnummer in.

Scroll naar top